קרדיט תמונה FREEPIK

מי זכאי לפרויקט תמ"א 38 2? רובנו לא יודעים באופן ברור איך בוחרים בניין שיעבור הריסה ובניה מחדש. כמובן שרובנו רוצים שפרויקט כזה יתרחש בבניין שלנו בגלל היתרונות הרבים שהוא מביא איתו, עם זאת, כיום אנו יודעים שקיימים תנאים מסוימים לקח של בניין מגורים יהיה זכאי לפרויקט כזה.

מהם התנאים המגדירים זכאות לתמ"א 38 2?

אז בעניין זה חשוב לדעת כי תמ"א 38 2 היא חלק מתוכנית המתאר הארצית לבניית בנייני מגורים חדשים העומדים בתקן של רעידות האדמה החמורות. בניינים זכאים לפרויקט יהיו כאלו שנבנו מתחת לשנת 1975, שכן בשנים אלו הבנייה הייתה שונה ולא עומדת כלל בתקנים של היום.

איך מתנהל פרויקט תמ"א 38 2?

אז למעשה בניין שזכאי לפרויקט תמ"א 38 2, יעבור כחלק מהפרויקט הריסה של הבניין ובנייה מחדש על פי התקנים החדשים. בניין כזה יכלול בדרך כלל חניה תת קרקעית, חדרי ממ"ד בכל דירה, מעלית או שתי מעליות, לובי מודרני המתאים לעיצוב החדשני שקיים היום ועוד כל מיני תוספות ואיכויות בנייה אחרות לפי התנאים של הוועדה ההנדסית בכל רשות.

מה עושים הדיירים בזמן הבניה?

בזמן הבניה שאורכת בן שנתיים לארבע שנים, דיירי הבניין יעברו להתגורר בבתים אחרים, כאשר את השכירות ישלם יזם פרויקט בכל התקופה של הבנייה ועד קבלת מפתח הדירה החדשה. מעבר לתנאי הזה, כל דייר קיים יקבל תוספת אחוזי בניה המתבטאים בדרך כלל כתוספת חדר נוסף למטרים הקיימים. אפשר לומר בביטחון מלא כי מדובר בפרויקט שמשדרג את איכות החיים של הדיירים הקיימים בכמה רמות. כמו כן לאחר הפרויקט הדירה החדשה שווה הרבה יותר כסף ומשתווה לעלויות הנדל"ן של בניינים חדשים שאינם בפרויקט כזה.

מה מרוויח היזם מפרויקט כזה?

אז מעבר לדיירים שמרוויחים דירה חדשה בשווי תואם לשוק, גם היזם מרוויח מפרויקט כזה מהסיבה שהוא בונה עוד כמות גדולה של דירות שנמכרת לדיירים החדשים ומאפשרת לו להנות מרווחים. כמו כן בחלק מן הרשויות מאפשרים הקלה במיסים שונים כמו מס רכישה ומס שבח. כמובן שאת כל התהליך יש לבצע מול עורך דין ובשיתוף מלא של כלל דיירי הפרויקט. בסוף התהליך תוכלו להנות מדירה חדשה ברמה גבוהה ובעיצוב מודרני ששווה הרבה יותר מהדירה הקודמת שהייתה ישנה מאוד ולא עמדה בתקן. יש לפרויקט כזה הרבה יתרונות ואם נפלה בחלקכם הזכות, קחו אותה בשתי ידיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *