עורך הדין ברק רון נעצר בחשד להעלמת הכנסות של כ-1.2 מיליון ₪. אותם משך מחברה שבבעלותו. זאת מבלי לדווח על כך כהכנסה לפי סעיף 3(ט1) בפקודת מס הכנסה.

אכיפת חובת הדיווח על בעלי שליטה נמשכת

עורך הדין ברק רון. מהוד השרון. נעצר בחשד להעלמת הכנסות. בסכום של כ- 1.2 מיליון ₪. אותם משך מהחברה שבבעלותו. מבלי לדווח על כך כהכנסה.

כבוד השופטת מיה רויזמן-אלדור מבית משפט השלום בתל אביב-יפו. נעתרה לבקשת משרד פקיד שומה חקירות מס הכנסה תל אביב. ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

כעולה מבקשת המעצר. רון, תושב הוד השרון. משך לאורך השנים כספים מחברת "ברק רון-עורך דין" שבבעלותו. סכומים בגובה של מיליוני שקלים מבלי להחזירם.

בעקבות דיוני שומה שהתקיימו במשרד פקיד שומה גוש דן. אשר בהם עלה חשד לפלילים. נפתחה חקירה של משרד פקיד שומה חקירות תל אביב. במהלכה נחקרו רון ומייצגו.

על פי החשד, השמיט רון כ- 1.2 מיליון ₪ מדוחותיו האישיים לשנת 2018.

כבוד השופטת מיה רויזמן-אלדור מבית משפט השלום בתל אביב-יפו שחררה את החשוד בתנאים מגבילים. ביניהם התחייבות עצמית על סך 300,000 ₪. ערבות צד ג' על סך של 200,000 ₪. צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

מעצרו של רון בוצע במסגרת אכיפת יישום הוראות. סעיף 3 (ט1) לפקודת מס הכנסה. הקובע כי יתרת החוב של בעל מניות מהותי חייבת להיות מוחזרת לחברה או להיות מדווחת כשכר עבודה/דיבידנד עד סוף השנה שלאחר השנה שבה נוצר החוב.

לאחרונה העלתה רשות המסים מדרגה באכיפת חובת הדיווח של בעלי השליטה. ובמסגרת זו ניהלה שורת חקירות סמויות. שהבשילו לחקירות גלויות בפעילות זו נחקרו מעל עשרה חשודים ברחבי הארץ כאשר על חקירתם של חמישה מהם הטיל בית המשפט צו איסור פרסום בעניינם. החקירות בנושא נמשכות וצפויים מעצרים נוספים.

עורך הדין ברק רון
צילום: pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *